We kunnen nu tegelijkertijd tanden poetsen ;) |
Vandaag is de eerste vrachtauto met 10 ton grof split gebracht. Aan de achterkant en zijkant van het huis komt eerst een dikke laag grof en ter afdekking een laag van ca. 2 cm fijn split. Daarna wordt alles aangetrild. Ronald denkt totaal 4 vrachtwagens (is 40 ton) nodig te hebben. Een hele klus met de hand en deze temperaturen.
Veel stof bij het storten |
Split verdelen, zodat het regenwater goed weg kan lopen |
De Europese homologatie-verklaringen, die we bij het GWK hadden gehaald en die in het Frans waren opgesteld, werden direct aan de kant gelegd. Ja, het waren inderdaad Europese homologatie-verklaringen, maar Nederlandse en zij had Franse nodig. Over één Europa gesproken. Verder moesten we 3 zgn. "Quitus Fiscal" halen bij de Impôts (belastingdienst) in Quissac. Voor de aanhanger moest er een technische keuring komen en dan zou hij een eigen kenteken krijgen, omdat hij meer dan 500 kg weegt.
De volgende dag naar de Impôts in Quissac gereden. Toen we aan de beurt waren kregen we te horen dat we in Nîmes moesten zijn. Daar waren we de dag ervoor vlak in de buurt geweest....Jammer.
De homologatieverklaringen moesten bij de Franse hoofdkantoren van Renault en BMW aangevraagd worden, onder bijvoeging van kopieën van de kentekenbewijzen, legitimatie, etc. en tegen betaling van € 170,-- per voertuig.
We hadden intussen maar vast een volgende afspraak gemaakt bij de Sous-Préfecture in Alès, omdat de wachttijd hiervoor 2 à 3 weken bedraagt. In één afspraak worden max. 2 voertuigen behandeld. Omdat we niet zeker wisten of we alle papieren op tijd bij elkaar zouden hebben, hadden we maar één afspraak gepland.
Woensdag gingen naar deze afspraak. We waren 10 minuten te vroeg aan de beurt. De Twingo en de motor van Ronald waren snel geregeld. Omdat we veel te vroeg klaar waren vroegen we of mijn motor ook meteen afgehandeld kon worden. Helaas maximaal 2 per afspraak. De nieuwe afspraak kon pas op 17 augustus gemaakt worden.
Inmiddels hebben we de auto en de motor hier verzekerd en de kentekenplaten laten monteren. Weer een klusje achter de rug.
Kentekenplaat wordt gemonteerd |
Nu moeten we de aanhanger nog voor elkaar zien te krijgen. Een nieuwe uitdaging.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten